بازسازی دفتر اداری شرکت مبنا طب پاسارگاد

شرکت مبنا طب پارس یک شرکت با سابقه و خوشنام در زمینه فروش و تولید برخی تجهیزات پزشکی کشور میباشد که از سال 1365 کار خودش را آغاز نمود ​​​​​​​

مجموعه شرکتهای گروه پزشکی مبنا با نزدیک به چهار دهه سابقه مفید در زمینه تولید محصولات پزشکی، با تاسیس اولین شرکت خود در سال ۱۳۶۵ پا به عرصه تولید نهاد.​​​​​​​
 گروه پزشکی مبنا ضمن همکاری با تولید کنندگان مطرح بین المللی و انجام پروژه های مشترک با تولیدکنندگان مطرح جهانی و حرکت به سمت بومی سازی برخی تجهیزات خاص، گام های ارزشمندی را در جهت تامین تجهیزات و محصولات پزشکی برداشته است.
این شرکت دارای بزرگترین کارخانـه چسـب پزشـکی در خاورمیانـه میباشـد، مجهـز به پیشـرفته تریـن ماشـین آلات وتجهیـزات روز دنیـا، توانمنـد در نـوآوری وتولیـد محصـوالت پزشـکی موردنیـاز درمان زخم میباشـد. 
​​​​​​​
​​​​​شرکت مبنا طب پارس در سال 1402 اقدام به خرید دفتر اداری در مجتمع اداری تجاری اطمینان در تهران میکند و برای بازسازی این واحد به شکلی که پاسخگوی نیاز های فروش محصولات هلدینگ آنها باشد به تیم ما مراجعه میکند  

با سابقه شرکت مبنا طب بیشتر آشنا شوید 

فضای کارمندان

اتاق جلسات
​​​​​​​


تصاویر و چالش های قبل و بعد از بازسازی

​پروژه بازسازی ما واقع در ساختمان اداری اطمینان در ضلع جنوب غربی نبش خیابان ولیعصر و طالقانی قرار دارد
کلنگ این ساختمان اداری ـ تجاری 12 طبقه از قبل انقلاب زده شده بود و با تاخیر های فراوان بالاخره در سال 65 به بهره برداری رسید که در آن زمان برخی از واحد ها کاربری مسکونی داشتند و سپس اداری شدند ... بنابراین ما با یک واحد فرسوده در قلب پر ترافیک شهر تهران مواجه بودیم که سابقه چندین بار نوسازی و حتی تغییر کاربری را داشته و برای امروزی و بهینه کردن فضای این واحد اداری تیم ما با چالش ها و محدودیت های سازه ای و تاسیساتی مواجه بود.
فضاهایی که به منظور بازسازی به تیم ما س‍‍‍‍‍پرده شد به شرح ذیل است است (قبل از بازسازی)

ورودی و سرویس

آبدارخانه 

مدیریت 

تخریب تقریبا تمامی دیوار های داخلی و سقف کاذب سرویس و آبدارخانه
با توجه به طراحی معماری نوین واحد اداری و دگرگون شدن معماری داخلی آن نیاز بود تا تمامی دیوار های قدیمی تخریب شود تا هر فضا به نور و تهویه طبیعی دسترسی داشته باشد
​​​​​​​دیوارهایی که تاسیات برق و لوله کشی سایر طبقات از آن رد میشده تا حد امکان بدون تغییر باقی ماند 
​​​​​​​

بر طرف کردن ایرادات تاسیساتی
​​​​​​​ 

با توجه به کهولت ساختمان تمامی لوله کشی های تاسیساتی شامل الکتریکال و مکانیکال و فاضل آب پروژه تعمیر یا تعویض شدند 

برداشتن کف واحد تا رسیدن به دال بتنی سازه ​​​​​​​
​​​​​​​

برای رسیدن به لوله های تاسیساتی و تعویض و تغییر آن متناسب با پلان جدید ناگریز بودیم کف واحد را کامل برداریم که حجم معادل ۱۴ هزار لیتر مصالح ساختمانی سنگین معادل سی هزار کیلوگرم از بار مرده ساختمان را برداشتیم و پس از جاگذاری تاسیسات جدید با مصالح سبک (پوکه) با ارتفاع کمتر آنها را پوشاندیم و در نتیجه 10 سانت به ارتفاع فضا افزودیم 
​​​​​​​

آماده سازی بستر سطوح برای کاشیکاری 
بعدر از کارگذاری لوله های توکار تاسیسات بهداشتی و الکتریکال با توجه به انتخاب کاشی پرسلانی اسپینکر برای پروژه و استفاده از چسب کاشی به جای ملات ابتدا سطوح بعد از عایق کاری مناسب از نو سیمان کاری و شمشه گذاری و تراز شد تا با مصرف حداقلی چسب bk2f کاشی ها نیز به درستی در کنار یکدیگر قرار گیرند . 


کاشی درجه یک اسپینکر با مصالح و نصب اصولی 

در یک واحد اداری بیشترین مصالحی که تحت تنش و سایش قرار دارد کف فضاست امروزه در بسیاری از فضاهای اداری لمینیت های چوبی و یا اچ دی ف وارداتی مرسوم شده که هم مقاومت کمتری نسبت به کاشی های پرسلانی دارند و هم قیمت بالاتر ... تیم ما در این پلان اداری کاشی اسپینکر تبریز طرح پارکت چوبی  با مقیاس 20 در 120 سانت را در نظر گرفت به همراه نصب آن به کمک کلیپس و گوه که ظاهری بی نقص و پایداری را به این فضا میبخشد. 


اجرای سقف کاذب کناف به همراه لاین نوری و سیستم گرمایشی_سرمایشی جدید 

با توجه به اینکه سیستم سرمایشی_گرمایشی فن کوئل زمینی به داکت اسپیلت سقفی تغییر یافته بود ابتدا میباست محل و نقشه دقیق یونیت داخلی دستگاه و مسیر های کانال و نور های خطی مشخص میشد تا با هماهنگی با سازهِ سقفِ کاذب، تاسیساتِ مربوطه به درستی نصب و اجرا گردد . 

طراحی و اجرای تمامی مبلمان و کمدها با نقشه های سه بعدی دقیق برداشت شده

پس از اتمام سقف کاذب و رنگ آمیزی نوبت به کارهای مربوط به ام دی اف رسید ، در این پروژه ما تمامی میز های کارکنان و اتاق جلسات و مدیریت را با پایه فلزی آن ابتدا به صورت سه بعدی طراحی کردیم و به صورت کاملا سفارشی در کارگاه ساختیم که علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها مبلمان طراحی شده به درستی و با حداکثر کاربری در فضا نشست .  

اجرای پارتیشن ها و دیوار پوش ها و تهیه برخی لوازم جانبی برای دفتر  
سفارش گلدانهای گالوانیزه با رنگ کوره ای برای جدا سازی بصری بخش های مختلف و اجرای پارتیشن آفن تک جداره، اجرای دیوار پوش پلی استایرن طرح کره ای در برخی جداره ها، خصوصا برای مخفی کردن در سرویس بهداشتی در فضای ورودی و تهیه برخی صندلی های راحتی و وسایل مورد نیاز آبدارخانه و سرویس بهداشتی و اجرای شعار سازمانی و شناسنامه شرکت نیز از خدمات طراحی و اجرایی ما برای این دفتر بود .

 

لیست خدمات صورت گرفته 

در بازسازی دفتر اداری شرکت مبنا تجارت در مرحله طراحی معماری برای نمایش بهتر ایده ها فایل واقعیت مجازی آن را در دوربین  متا تهیه کردیم و پس از نمایش آن به کارفرما و تایید آن وارد مرحله اجرای طرح شدیم
در نتیجه در مرحله اجرا با توجه به شرایط پروژه و طرح به
 جز سفت کاری و سازه ساختمان تمامی امکانات و کاربری ها و نقشه فضا متناسب با نیاز شرکت و کارکنان دگرگون و بهسازی شد که به شرح ذیل میباشد 

تغییرات فضا امکانات و متریال ها
طراحی یک پیش فضای ورودی به شرکت که علاوه ایجاده فضای مکث برای مهمانان و کارکنان باعث تعبیه و مخفی شدن بسیاری از امکانات تاسیساتی (گرمایشی و سرمایشی) و شبکه ای و الکتریکال کل واحد شد . کمد سوییچ شبکه و تابلوی هوشمند برق جدید و ملزومات کارکنان کنار و پشت در ورودی تعبیه و مخفی شد و ورودی سرویس بهداشتی به صورت کاملا مخفی و فریم لس با دیوار پوش دکوراتیو درآمد. امکانات ومتریال سرویس جدید شامل وال هنگ فرنگی و روشویی سرامیکی سفارشی و کاشی های درجه یک اسپینکر و اسپات لایت شرکت مدولار پرو و ....
اتاق جلسات قبلی فاقد نور طبیعی وتهویه مناسب یود بنابراین دیوار ها تخریب و جای خود را به پارتیشن شیشه ای تک جداره داد همچنان با در نظرگرفتن یک زون سرمایشی گرمایشی از داکت اسپیلت مشکل تهویه نیز به سامان رسیداتاق جلسات شامل یک میز هشت نفره با پایه های فولادی دکوراتیو سفارشی از شرکت نوفر و سیستم تامین برق و کابل های ارتباطی مخفی از کف خواب به پنل نمایش و همچنین تعبیه شعار سازمانی شرکت و نور مخفی و دیوار پوش های دکوراتیو و نورهای لاینی آویزی شرکت مدولار پرو برای مهمانان و اسپات لایت برای فضای سبز (دو گلدان 90 سانتی سانسوریا در کنج فضا)
فضای کارکنان قبلی فاقد بخش مدیریت فروش و به گونه ای بود که دو عدد میز پشت به پشت هم برای آن جانمایی شده بود که به نوعی مانع از ورود نور طبیعی به انتهای فضا میشد حال اینکه در طراحی جدید بخش مدیریت فروش در تعامل با 5 کارمند به صورت اپن آفیس طراحی شد که هر کدام از کارکنان، اکسسوری شخصی خود را هم دارا هستند. هر کارمند چه در بخش فروش و چه در بخش بازرگانی به پریز برق اضطراری با یو پی اس فعال و پریز برق و شبکه اختصاصی با پد ماژولار و چند کمد شخصی و کمد بایگانی مجهز اند که در یک فضای پویا در تعامل با مدیریت و تحت نظارت آن قرار دارند . در جوار بخش کارکنان و مدیریت، بخش مهمان قرار دارد که امکان پذیرایی از سه ارباب رجوع وجود دارد که میتواند در غیاب آنها بخش استراحت کارکنان نیز باشد که با فضای سبز از محیط کار جدا شده است .
افزایش فضای مدیریت بازرگانی با الحاق بخشی از فضای مرده آبداراخته به آن . تخریب دیوار مجاور اتاق مدیریت بازرگانی و جاگذاری کمد دوطرفه در میان آن که هم به فضای مدیریت بازرگانی و هم مدیریت فروش سرویس میدهد همچنین فضاهای مرده ای که قبلا فن کوئل های زمینی در آن قرار گرفته بود به کمد های بایگانی اختصاص داده شد .برای فضای مدیریت بازرگانی و فروش، میز مدیریتی با پایه های فولادی دکوراتیو در کارگاه طراحی و ساخته شد و زیر هر میز کف خوابی تعبیه شد که دسترسی مخفی به برق و شبکه و یو پی اس را فراهم میکند .